Ensino de Filosofia: currículo, realidade de contexto e formação de professores

Autores

DOI:

https://doi.org/10.5902/1516849228262

Palavras-chave:

Philosophy, Curriculum, Education

Resumo

The objective of this work is to promote a brief reflection on what is understood about the teaching of philosophy and its possibility in view of the various aspects of the reality of our country, discussing one of the main criteria for the construction of a curriculum that is minimally adequate it’s "target audience", which are teenagers, whose main feature are: the search for answers to "immaturity" and questions about life, authority, and about himself.

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Biografia do Autor

Simone Becher Araujo Moraes, Universidade Federal de Santa Maria

Doutoranda em Educação (UFSM); Mestre em Educação pela Universidade Federal de Santa Maria - UFSM (2014); Especialista em Tecnologias da Informação e da Comunicação aplicadas à Educação - UFSM (2011); Licenciada em Filosofia - UFSM (2009); Membro do corpo Editorial da Revista Digital de Ensino de Filosofia (REFILO) - http://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/refilo/about/editorialTeam Interesse em: Tecnologias da Informação e da Comunicação na educação (TIC); Ensino à Distância; Ambientes Virtuais de Ensino e Aprendizagem (AVEA); Ensino de filosofia mediado pelas TIC; Cultura juvenil e Ensino Médio, Educação Digital; Mooc's. Website pessoal: http://simonebecher.wordpress.com/.

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Publicado

2017-07-25

Como Citar

Moraes, S. B. A. (2017). Ensino de Filosofia: currículo, realidade de contexto e formação de professores. Linguagens & Cidadania, 11(1). https://doi.org/10.5902/1516849228262