Environmental Education, a Case Study: Meliponary in the Colégio Estadual Modelo in the Municipality of Ijuí, RS

Autores/as

DOI:

https://doi.org/10.5902/2236130828834

Palabras clave:

Joint action, Meliponário, Environmental education

Resumen

The purpose of this article is to analyze the joint action of the Ijuiense associations for Environmental Protection, the Bandeirantes do Verde Meio Ambiente Association and the Colégio Estadual Modelo de Ijuí on the importance of bee pollination for the ecosystem. This being a case study, which resulted in the possibility of a Meliponary praxis within a school. To this end, a bibliographic research was carried out on stingless bees: Michener (2007), Almeida (2008), Villas-Bôas (2018), Imperatriz-Fonsceca; Dias (2004) and environmental education: Bölter (2018), Almeida (2008), Freire (2004), Vieira (2011), Louv (2016). It was verified with this case study that the union of efforts of these entities allowed the involvement of the school community including teachers and students, offering a practical possibility focused on environmental education and its universe, with direct observation and interaction.

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Biografía del autor/a

Indaia Schock, Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, RS

Graduada em Administração de Empresas pela Universidade Norte do Paraná. Mestranda em Educação pela Universidade Federal de Santa Maria e também cursa Licenciatura em Educação Física pela Universidade de Brasília. 

Jorge Orlando Cuellar Nogueira, Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, RS

Concluiu o Doutorado em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Catarina em 2000. Foi coordenador do curso de pós graduação em educação ambiental a distância e professor associado III da Universidade Federal de Santa Maria. Recebeu dois (2) prêmios e/ou homenagens pelas atuações na área ambiental.

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Publicado

2021-04-26

Cómo citar

Schock, I., & Nogueira, J. O. C. (2021). Environmental Education, a Case Study: Meliponary in the Colégio Estadual Modelo in the Municipality of Ijuí, RS. Revista Monografias Ambientais, 1, e4. https://doi.org/10.5902/2236130828834

Número

Sección

PRÁTICAS EDUCATIVAS AMBIENTAIS