As estratégias contratuais do trailer cinematográfico
DOI:
https://doi.org/10.5902/2175497790439Keywords:
Movie trailer, Reading contract, Image semiotics, Persuasive resourcesAbstract
This study refers to the language of the movie trailer, wich I believe it is between publicity and cinema. In other words, the cinematographic elements and the publicity arguments are combined as persuasive resources in a strategical attempt to establish a reading contract with the movie spectator.
Downloads
References
AUMONT, Jacques. Análisis del film. Buenos Aires: Paidós, 1990.
CARVALHO, Nelly de. Publicidade, a linguagem da sedução. São Paulo: Editora Ática, 1996.
CASETTI, Francesco; DI CHIO, Federico. Cómo analizar um film. Buenos Aires: Paidós, 1991.
GERBASE, Carlos. Impactos das tecnologias digitais na narrativa cinematográfica. Porto Alegre: EDIPUCRS, 2003.
JOLY, Martine. A imagem e sua interpretação. Lisboa: Edições 70, 2002.
MARTIN, Marcel. A linguagem cinematográfica. São Paulo: Brasiliense, 2003.
PERUZZOLO, Adair C. Elementos de semiótica da comunicação. São Paulo: EDUSC, 2004.
PUCHE, Salvador Martinez. La demo narrativa: análisis del trailer cinematográfico como formato híbrido entre el clip narrativo y el spot publicitário. Tese de doutorado. Espanha, 2005.
STAM, Robert. Introdução à teoria do cinema. Campinas: Papirus, 2003.
VANOYE, Francis; GOLIOT-LÉTÉ, Anne. Ensaio sobre a análise fílmica. São Paulo: Papirus, 1994.
VERÓN, Eliseo. Fragmentos de um tecido. São Leopoldo: Unisinos, 2004.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Animus.Inter-American Journal of Media Communication

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The authors of texts approved by the referees of Animus - Inter-American Journal of Media Communication automatically concede, and without any charge, the right to the first publication of the submitted material.