"THIS HERE'S A HUMAN MENU." VALUE COCREATION ON TINDER

Autores

DOI:

https://doi.org/10.5902/2175497743214

Palavras-chave:

Cocriação de valor, Netnografia, Objetificação, Aplicativo de relacionamento

Resumo

The purpose of this paper is to analyse value cocreation of exchanges on the Tinder app. Netnography was conducted, including participant observation and 13 in-depth interviews. The results were analysed using Bardin's content analysis. The exchanges exaggerate the value proposition of the service, and the online environment makes coordination difficult. Value cocreation more closely resembles the creation of value by the user rather than by the app, considering the fragility of the institutional aspects. Tinder allows relationships between consumers that are similar to marketing relationships, with opportunities for choice, accumulation, exchange, and disposal that constitute objectification.

Keywords: Value cocreation. Tinder. Netnography.

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Biografia do Autor

Hellen Taynan Cavalcanti, Universidade Federal de Minas Gerais - UFMG

Doutoranda em Administração no CEPEAD - UFMG; Mestra em Administração e Sociedade com ênfase em Marketing e Sociedade no Programa de Pós Graduação da Universidade Federal da Paraíba (2017); Graduada em Administração pela UFPE; Formação em Psicanálise clínica pelo Instituto Internacional de Terapias.

Nelsio Rodrigues Abreu, Universidade Federal da Paraíba - UFPB

Doutor em Administração - UFLA. Mestrado em Administração - UFV. Professor Associado III da UFPB.

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Publicado

18-11-2021

Como Citar

Cavalcanti, H. T., & Abreu, N. R. (2021). "THIS HERE’S A HUMAN MENU." VALUE COCREATION ON TINDER. Animus. Revista Interamericana De Comunicação Midiática, 20(44). https://doi.org/10.5902/2175497743214

Edição

Seção

Artigos Livres