EVALUATION OF THE WEIGHT AND HOW SCHOOL MATERIAL IS LIFT BY STUDENTS WHO LEAVE THEIR BOOKS AT SCHOOL

Authors

  • Cleber Luiz de Sá e Silva Junior Universidade Federal do Vale do São Francisco
  • Cleiton Santos Sá Universidade Federal do Vale do São Francisco
  • Roselly Reis Batista Universidade Federal do Vale do São Francisco
  • Mikael Ítalo Caldas Universidade Federal do Vale do São Francisco
  • Rodrigo Gustavo da Silva Carvalho Universidade Federal do Vale do São Francisco
  • Lara Elena Gomes Universidade Federal do Vale do São Francisco

DOI:

https://doi.org/10.5902/2236583413077

Abstract

The purpose of the study was to verify the weight and type of bag and how it is transported by students of the 5th grade of a school in Petrolina-PE who leave their books at school and only transport the remaining material. The evaluation of the type of bag and how it is transported was conducted through questionnaire BackPEI. The weight of the student and the school material was determined using analog and digital balances, respectively. It was possible to note that almost half of the students carried a weight above the tolerable limit and it was also found a higher frequency of using of the backpack with two straps. Among students who used backpack with two shoulder straps, 82.4% carried the backpack supported on both shoulders. The study shows that, although the school already has a strategy to reduce the weight of school material, other strategies are required.

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Author Biographies

Cleber Luiz de Sá e Silva Junior, Universidade Federal do Vale do São Francisco

Bacharel em Educação Física pela Universidade Federal do Vale do São Francisco (Petrolina, Pernambuco, Brasil).

Enderço para correspondência: Universidade Federal do Vale do São Francisco, Colegido de Educação Física. Av. José de Sá Maniçoba, s/n, Centro, CEP 56304-205, Petrolina (PE), Brasil.

 

Cleiton Santos Sá, Universidade Federal do Vale do São Francisco

Aluno de Licenciatura em Educação Física na Universidade Federal do Vale do São Francisco (Petrolina, Pernambuco, Brasil).

Endereço para correspondência: Universidade Federal do Vale do São Francisco, Colegiado de Educação Física. Av. José de Sá Maniçoba, s/n, Centro, CEP 56304-205, Petrolina (PE), Brasil.

Roselly Reis Batista, Universidade Federal do Vale do São Francisco

Aluna de Bacharelado em Educação Física na Universidade Federal do Vale do São Francisco (Petrolina, Pernambuco, Brasil).

Enderço para correspondência: Universidade Federal do Vale do São Francisco, Colegiado de Educação Física. Av. José de Sá Maniçoba, s/n, Centro, CEP 56304-205, Petrolina (PE), Brasil.

 

Mikael Ítalo Caldas, Universidade Federal do Vale do São Francisco

Aluno de Bacharelado em Educação Física na Universidade Federal do Vale do São Francisco (Petrolina, Pernambuco, Brasil).

Endereço para correspondência: Universidade Federal do Vale do São Francisco, Colegiado de Educação Física. Av. José de Sá Maniçoba, s/n, Centro, CEP 56304-205, Petrolina (PE), Brasil.

Rodrigo Gustavo da Silva Carvalho, Universidade Federal do Vale do São Francisco

Fisioterapeuta e Mestre em Ciências do Esporte. Professor do Colegiado de Educação Física da Universidade Federal do Vale do São Francisco (Petrolina, Pernambuco, Brasil).

Enderço para correspondência: Universidade Federal do Vale do São Francisco, Colegiado de Educação Física. Av. José de Sá Maniçoba, s/n, Centro, CEP 56304-205, Petrolina (PE), Brasil.

Lara Elena Gomes, Universidade Federal do Vale do São Francisco

Professora de Educação Física. Doutora em Ciências do Movimento Humano. Professora do Colegiado de Educação Física da Universidade Federal do Vale do São Francisco (Petrolina, Pernambuco, Brasil).

Endereço para correspondência: Universidade Federal do Vale do São Francisco, Colegiado de Educação Física. Av. José de Sá Maniçoba, s/n, Centro, CEP 56304-205, Petrolina (PE), Brasil.

Published

2015-06-30

How to Cite

Silva Junior, C. L. de S. e, Sá, C. S., Batista, R. R., Caldas, M. Ítalo, Carvalho, R. G. da S., & Gomes, L. E. (2015). EVALUATION OF THE WEIGHT AND HOW SCHOOL MATERIAL IS LIFT BY STUDENTS WHO LEAVE THEIR BOOKS AT SCHOOL. Saúde (Santa Maria), 41(1), 105–110. https://doi.org/10.5902/2236583413077