ASSIGNED BY THE FEELING OF NURSING STUDENT IN FINAL GRADUATION

Authors

  • Cristiane Aparecida Silveira Monteiro Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais-Campos Poços de Caldas
  • Aline Graziele Firmino Puc-Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais -Campos Poços de Caldas
  • Daniela Aparecida Cruz Nascimento Puc-Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais -Campos Poços de Caldas
  • Josemara Mirelle da Silva Puc-Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais -Campos Poços de Caldas

DOI:

https://doi.org/10.5902/2236583412128

Abstract

Objectives: To understand the feelings of the students of the final year of the nursing program during the Supervised Internship in Primary and Secondary Care, identifying their expectations, based on theoretical and practical knowledge. Method: Qualitative research, applied through a semi-structured survey, and a sample of 22 students enrolled in the supervised internship course in a private university situated in the south of Minas Gerais. The data obtained during the collection of data were analyzed and categorized according to content analysis Minayo. Results: It was found that undergraduates are mostly young, female, have PROUNI or FIES scholarship. From the speeches emerged as learning different feelings, insecurity, anxiety, satisfaction, dissatisfaction and frustration.. Conclusion: The work can contribute to the appreciation of the feelings experienced by students during the stages from the teacher. It is suggested that this reinforces the feelings of trust, commitment to the profession and reflection about the course and especially in relation to the patient.

 

Descriptors: Nursing Students; Clinic Internship; Feelings.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Cristiane Aparecida Silveira Monteiro, Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais-Campos Poços de Caldas

Doutora, Mestre e Graduada pela Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto Universidade de São Paulo. Graduada em Direito pela Pontifica Universidade Católica de Minas Gerais. É membro líder do Núcleo de Ensino e Pesquisa do Cuidado em Saúde (NEPCS). Atualmente é Professor Adjunto IV, Coordenadora do Curso de Graduação em Enfermagem da Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais Campus Poços de Caldas. Tem experiência na área de Enfermagem, com ênfase em Enfermagem enquanto Prática Social, atuando principalmente nos seguintes temas: saúde coletiva, saúde do trabalhador e enfermagem, educação em enfermagem, legislação em saúde e políticas públicas de saúde.

Aline Graziele Firmino, Puc-Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais -Campos Poços de Caldas

Graduanda de Enfermagem em Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais -Campos Poços de Caldas

Daniela Aparecida Cruz Nascimento, Puc-Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais -Campos Poços de Caldas

Graduanda de Enfermagem em Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais -Campos Poços de Caldas

Josemara Mirelle da Silva, Puc-Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais -Campos Poços de Caldas

Graduanda  de Enfermagem em Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais -Campos Poços de Caldas

Published

2015-12-22

How to Cite

Monteiro, C. A. S., Firmino, A. G., Nascimento, D. A. C., & Silva, J. M. da. (2015). ASSIGNED BY THE FEELING OF NURSING STUDENT IN FINAL GRADUATION. Saúde (Santa Maria), 41(2), 53–62. https://doi.org/10.5902/2236583412128