The franchise market and its economic, social and environmental contribution

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2236117015374

Keywords:

SocialResponsibility, Environment, Market.

Abstract

Thestarting questionof this researchis how theBrazilian Franchising Association(ABF) has helpedin the economic,social and environmentalrequirements tothe developmentof the domestic market? Theobjective of this workis to analyzethe resultsof the actions ofeconomic, social and environmental responsibilityof the BrazilianFranchising Association(ABF) for thedevelopment of the Brazilianmarketfranchises. TheABFisa non-profitpurposesandconsolidatedin the market. Therefore, it isa theoreticalanddescriptive workbased onsecondary sources. The franchisesare representedby numbersfrom the same companythat has awider scopein the market,not to mentionthat ithasvisibilityto the publicconsumers, competitors, regulatory agenciesand activists. Allthese subjectsplay an importantrole, that ofinspection agentsofthese organizationsdiscloseinformationabout his conducttowards the environmentandsociety.

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Author Biographies

Mônica Mota Tassigny, Universidade de Fortaleza, Fortaleza, CE

Professora do Programa de Pós-Graduação em Administração da Universidade de Fortaleza-UNIFOR.

Isadora Margarete Guimarães da Silva, Universidade de Fortaleza, Fortaleza, CE

Mestre em Administração- UNIFOR

Marcus Vinicius de Oliveira Brasil, Universidade Federal do Cariri, Juazeiro do Norte, CE

Doutor em Administração.

Bolsista de pós-doutorado CAPES/PNPD do Programa de Pós-Graduação em Administração e Controladoria-PPAC da Universidade Federal do Ceará-UFC. Professor do Magistério Superior na Universidade Federal do Cariri-UFCA.

Fabiana Pinto de Almeida Bizarria, Universidade de Fortaleza, Fortaleza, CE

Doutoranda em Administração-UNIFOR

Antonio Jackson Alcantara Frota, Universidade de Fortaleza, Fortaleza, CE

Mestre em Administração-UNIFOR

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Published

2015-04-01

How to Cite

Tassigny, M. M., Silva, I. M. G. da, Brasil, M. V. de O., Bizarria, F. P. de A., & Frota, A. J. A. (2015). The franchise market and its economic, social and environmental contribution. Revista Eletrônica Em Gestão, Educação E Tecnologia Ambiental, 19(2), 703–716. https://doi.org/10.5902/2236117015374

Issue

Section

ENVIRONMENTAL MANAGEMENT