Reusable bags: an alternative to reduce the impact of large scale caused by the elimination of irregular disposable bags

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5902/2236117010059

Keywords:

Bags returnable or disposable, Awareness, Environmental marketing

Abstract

This study aimed to determine the receptivity and acceptance of customers in a supermarket chain in relation to the adoption of reusable bags as a strategy for environmental marketing. Therefore, we conducted a case study by implementing a structured questionnaire. The questionnaire was administered to a non-probability sample of 150 customers of a supermarket chain, located in the town of Santa Maria, RS. The results were positive regarding customer acceptance of replacement of disposable bags for reusable bags, however, despite the acceptance is high, adherence is still low, since most customers forget to take reusable bags when they go shopping. This result demonstrates the need to increase investments in environmental education, to raise awareness about the need and importance of protecting and preserving the environment.

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Author Biographies

Cláudia Bach Rizzatti, Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, RS

Mestra em Engenharia de Produção pelo Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção da UFSM

Juliana Benitti Lorenzett, Colégio Politécnico da UFSM, Santa Maria, RS

Ensino Profissional de nível técnico em Técnico em Paisagismo pelo Colégio Politécnico da UFSM, Brasil(2015)

Daniel Benitti Lorenzett, Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, RS

Mestre em Engenharia de Produção pelo Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção da UFSM

Leoni Pentiado Godoy, Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, RS

Profª Drª do Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção da UFSM

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Published

2014-04-15

How to Cite

Rizzatti, C. B., Lorenzett, J. B., Lorenzett, D. B., & Godoy, L. P. (2014). Reusable bags: an alternative to reduce the impact of large scale caused by the elimination of irregular disposable bags. Revista Eletrônica Em Gestão, Educação E Tecnologia Ambiental, 18(1), 25–33. https://doi.org/10.5902/2236117010059

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