Social responsibility in a company distribution of electricity

Authors

  • Rodrigo Camillo Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul - PUCRS
  • Bruno José Ely Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul - PUCRS
  • Flaviani Souto Bolzan Medeiros Universidade Federal de Santa Maria - UFSM
  • Daiane Antonini Bortoluzzi Universidade Federal de Santa Catarina - UFSC
  • Lucélia da Silva Waechter Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul - IFRS
  • Sandra Leonara Obregon Universidade Federal de Santa Maria - UFSM

DOI:

https://doi.org/10.5902/1983465919008

Abstract

In the context of social, economic and technological changes through which pass the countries and organizations, these transformations arising from wars, inequality, technological advances and shortage of raw materials, there has been a major concern in establishing ethical principles that lead to realization of shares social responsibility in organizations. In this sense, the present article aims to propose actions to improve the Social Responsibility Programme, based on the Ethos Institute in an electricity distributor. For this, the methodological procedures, the study is characterized as qualitative, descriptive type, being developed through semi-structured interviews with seven employees of the company. Among the results was possible to verify that employees are aware of the role that energy company has been developing for the continuous pursuit of quality, informally demonstrating a certain degree of satisfaction with the company. At the same time, research shows some ignorance on the part of employees about the work that is now developed by the company, thus directing to stagnation of information.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Rodrigo Camillo, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul - PUCRS

Graduado em Administração pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul

Bruno José Ely, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul - PUCRS

Doutor em Comunicação Social pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul

Flaviani Souto Bolzan Medeiros, Universidade Federal de Santa Maria - UFSM

Mestre em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Maria; Professora substituta na
Universidade Federal de Santa Maria - UDESSM

Daiane Antonini Bortoluzzi, Universidade Federal de Santa Catarina - UFSC

Graduada em Administração pelo Centro Universitário Franciscano; Mestranda no Programa de Pós-graduação em Administração pela Universidade Federal de Santa Catarina

Lucélia da Silva Waechter, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul - IFRS

Graduada em Administração pelo Centro Universitário Franciscano; Professora substituta no Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul - IFRS

Sandra Leonara Obregon, Universidade Federal de Santa Maria - UFSM

Graduada em Administração pelo Centro Universitário Franciscano; Mestranda no Programa de Pós-graduação em Administração pela Universidade Federal de Santa Maria

Published

2015-08-10

How to Cite

Camillo, R., Ely, B. J., Souto Bolzan Medeiros, F., Antonini Bortoluzzi, D., da Silva Waechter, L., & Obregon, S. L. (2015). Social responsibility in a company distribution of electricity. Revista De Administração Da UFSM, 8, 119–132. https://doi.org/10.5902/1983465919008